Saturday, September 26, 2009

අලුත්ම හෝල්ට් එකේ අලුත්ම කෑල්ලක්


ඔය බස්වල යන අය බොහෝ දුරට බහින්නේ හෝල්ටින් ප්ලේස් වල නෙවෙයි.


ඒක පුරුදු කළේ ප‍්‍රයිවට් බස් කාරයෝ.


ඕනම කෑල්ලක් දැක්කම ඕන තැනක නතර කරනවා.


පාර මැද වුණත් කමක් නැහැ.


ඒ නිසා සමහරු හෝල්ට් එකේ නෙමෙයි අතරමඟ බැහැ ගන්නත් පුරුදු වෙලා.


බහින අය පාපුරුවට ඇවිත් රියැදුරු මහත්තයට විවිධ තැන් කියල බහිනවා.


“ඩ‍්‍රයිවර් මහත්තයෝ. ඔන්න ඔය තේ කඩේ ළඟ මාව දාලා යන්න”


“ඔන්න ඔය ලියුම් කණුව ළඟ මාව දාලා යන්න ’’


“ඔන්න ඔය නොනා ළඟ මාව දාලා යන්න ”


’අනේ මං ඔය ලයිට් කණුව ළඟ බස්සන්නකො”


ඔය විදියට එක දවසක් පිරිමි කෙනෙක් පාපුරුවට බැහැල ඩ‍්‍රයිවර්ට මෙන්න මෙහෙම කිව්වා.


“ඩ‍්‍රයිවර් මහත්තයෝ මම ඔය හුඹහ ළඟ දාලා යන්න කො”


ඩ‍්‍රයිවර් හුඹහ ළඟ ස්ලෝ කරලා මිනිහා බැස්සුවා.


බස් එක අද්දන ගමන් ඩ‍්‍රයිවර් කොන්දොස්තරගෙන් මෙන්න මෙහෙම ඇහැව්වා.


“ ඈ බං ඒ බැස්සෙ නයෙක් ද?”




Friday, September 25, 2009

තොරතුරු තාක්ෂණ ක්ෂේත්‍රයේ පවතින රැකියා අවස්ථා පිළිබඳව ඔබ දැනුවත්ද ?



තොරතුරු තාක්ෂණ ක්ෂේත්‍රයේ පවතින රැකියා අවස්ථා පිළිබඳව ඔබ දැනුවත්ද ?

ICTA මගින් මෙහෙයවන විශේෂ වැඩමුළුවට ඔබත් කුරුණෑගල එන්න.


සැප්තැම්බර් 26 කුරුණෑගල ශාන්ත ආනා විදුහල් පරිශ්‍රයේ දී

වැඩමුළු වේලාවන් :



පළමුවැනි සැසිය 11.00 am to 11.45 am



11.00am to 11.45am තොරතුරු තාක්ෂණ ක්ෂේත්‍රය පිළිබද වෘත්තීමය මඟපෙන්විම පිළිබද වැඩමුළුව IT-BPO career presentation by ICT Agency


11.45 am to 11.55 am presentation by Intel EM(Pvt)


11.55 am to 12.05 am presentation by esys Technologies (Pvt)Ltd


12.05 am to 12.25 am Question & Answers session


දෙවන සැසිය 01.30 pm to 03.00 pm


තුන්වන සැසිය 04.00 pm to 05.30 pm


මෙක පොඩි මැඡික් එකක් ඔයලත් කරල බලන්න



මෙක පොඩි මැඡික් එකක් ඔයලත් කරල බලන්න නිකම් ඉන්න වෙලාවක ටියුබ් එකේ තමා තිබුනේ හරිම පහසුයි වැඩිය කාටවත් කියන්න එපා

Wednesday, September 23, 2009

”මේ අයියෙ ඌරු මස් කීයද?”


මේක බීම සම්බන්ධ කතාවක්. අපේ යාළුවා කඩවත සමන්ත තමයි එවලා තියෙන්නේ.
”උඩුපිල නිමල් දවසක් කට්ටිය එක්ක පොඩි ගමනක් ගියා. කිරිඳිවැලට එහා ගෝනහැර දෙනියෙ ඉන්න ඥාතියකු ගෙ ගෙදරටයි ගියෙ. හදිසියෙ යොදා ගත්තු ගමන නිසා අත්‍යවශ්‍ය කිසිම දෙයක් ගන්නත් බැරිවුණා.


කොහොම වුණත් මගදි මයියොක්කා කිලෝ පහකුයි රට බීම සාප්පුවකින් දශ මූල අරිෂ්ට බෝතල් දෙකකුයි මිලට ගත්තා.


දැන් ඉතින් මයියොක්කා කන්න මොනවා හරි තිබුණොත් තමයි හොඳ එක මනුස්සයෙක් මේ වෙලාවේ ඇවිත් හොඳ ආරංචියක් දුන්නා ඒ තමයි ගෝනගල්දෙනියෙ පොළේ වල් ඌරු මස් විකුණනවා කියලයි.


”එහෙනම් ඉතින් ගිහිල්ලා කිලෝ දෙක තුනක් අරන් වරෙල්ලා” නිමල් අයිය කුමාරටයි සමන්තටයි කිව්වා. කුමාර ගේ සයිකලයට නැගලා විනාඩි දහයෙන් පොළට ගියා.


දැන් කුමාරයි - සමන්තයි පොළේ වල් ඌරු මස් හොයනවා. ළඟ පාතක නෑ. තව ටිකක් වට පිට බලන කොට ඈත කොනක ඌරු මස් විකුණනවා. බැලින්නම් වල් ඌරු නෙවෙයි ගං ඌරා.


ඒ වුණත් සමහර විට වෙළෙන්දා වල් ඌරු මස් හංගල තියාගෙන විකුණනව ද දන්නෙත් නෑනෙ? මොකද තහනම් දෙයක් නෙ. ඒ හින්ද සමන්ත හෙමින් වෙළෙන්දට කිට්ටු කරල මෙහෙම ඇහුව.


”මේ අයියෙ ඌරු මස් කීයද?” කියල.



”ආ... මේව මල්ලි කිලෝ එක 250/- යි. වෙළෙන්දා කිව්ව.


”මේ... ඒක නෙමෙයි අයියෙ... අපි මේ හෙව්වෙ නම් වෙන ජාතියක්... ඒ කියන්නෙ ‘වල් ඌරු මස්’ ඒව නැද්ද?” සමන්ත ඇහුව.


”අයියෝ... මල්ලි වල් ඌරු මස් හැම දා ම ලැබෙන්නෙ නෑ... ඉඳල හිටල තමයි අහුවෙන්නෙ” වෙළෙන්දා කියාපි.


”මල්ලිට කියන්න බය නැතිව ගෙනියන්න. මේව නියම බඩු” ගං ඌරව පෙන්නල වෙළෙන්දා කිව්ව.


”ඒ වුණාට අයියෙ... මේව වල් ඌරු මස් නෙමෙයි නේ. මේව නම් අපේ පැත්තෙත් ඕන තරම් තියෙනව.”


”බය නැතුව අරං යන්න මල්ලි... මම මල්ලිට ගැරන්ට් කරල කියනව මූ හෙන වල් ඌර,
මොකද?
මම මගෙ අත්දැකීමෙන් ම ඒක දන්නව. මල්ලිට කියන්න... මගෙ ඌරු කොටුවෙ හිටපු
එක ම ඊරියෙකුටවත් මූ ඉන්න දුන්නෙ නෑනෙ.
මූ හෙණ වල් ඌරා” වෙළෙන්ද කියාපි.

අනගාරික ධර්මපාලතුමාගේ 145 වන ජන්ම දිනය නිමිත්තෙනි.


අනගාරික ධර්මපාල තුමාගේ 145 වන ජන්ම සංවත්සරය සැප්තැම්බර් 17 වන දාට යෙදුනි එතුමාට උපහාර වශයෙන් පළ වන ලිපියකි.


ලෝකය විවිධාකාර මිනිසුන්ගෙන් ගහණය. එහෙත් වීරෝදාර ශ්‍රේෂ්ඨයන්ගේ ප‍්‍රමාණය අල්පය. සැබවින්ම ඔවුන්ගේ සුලභකමක් වේ නම් විශේෂත්වයක් ද නැත. වර්තමාන ජාතික, ආගමික, සාමාජික, සංස්කෘතික, අධ්‍යාපනික ආදී විවිධ ක්ෂේත‍්‍රයන්හි ප්‍රබෝධයේ පුරෝගාමී වූයේ ශ්‍රී මත් අනගාරික ධර්මපාලතුමා ය. එතුමා සිය වස්තුවද, ජීවිතය ද ඒ සියල්ල වෙනුවෙන් කැප කරන්නට අධිෂ්ඨාන කර ගත්හ.


ධර්මපාලතුමා උපන්නේ අදට වඩා බෙහෙවින්ම වෙනස් වූ යුගයක ය. විදේශීය ආධිපත්‍යයෙන් රට ජාතිය, ආගම, සංස්කෘතිය, සභ්‍යත්වය දෙදරුම් කතු යුගයක පන්සල, පිරිවෙන, භික්‍ෂූන් වහන්සේ ජනතාවගෙන් ඈත් කරන්නට කටයුතු කළ අවධියක, විමුක්ති සටන් කුරිරු ලෙස වර්ධනය කරමින් දේශපෙ‍්‍රමීන්ගේ ඉඩම් පවරා ගනිමින් ජනතාව අසරණ වී කරන ලද වකවානුවකදී ය. කොටින්ම කියතොත් සිංහලකම, බෞද්ධකම සහ මුලින්ම විනාශ කරමින් අධිරාජ්‍යවාදයෙන් මහා පීඩනයට පත් කාලයක ය. එබඳු අවස්ථාවක දේශපෙ‍්‍ර්මී ජාති හිතෛෂියකු හිස ඔසවා නැඟී සිටිමින් කටයුකු කරනවා යනු ලෙහෙසි පහසු කාර්යයක් නොවේ. සැබවින්ම අප කථානායක අනගාරික ධර්මපාලතුමාට ගෙන යෑමට සිදු වූයේ බරපතල සටනකි.


කීර්තිමත් වෙළෙඳ ව්‍යාපාරිකයකු වූ බෞද්ධ කටයුතු පිළිබඳ දැඩි කැපවීමකින් කටයුතු කළ සමාජ සේවක මාතර හිත්තැටියේ දොන් කරෝලිස් හේවාවිතාරණ මුදලිතුමා සහ මල්ලිකා හේවාවිතාරණ දෙපළට 1864 සැප්තැම්බර් 17 දින උපන් මේ පින්වත් කුමරා ඩේවිඩ් යන නාමයෙන් හැදුණේ වැඩුණේ, පසු කළ එම අපර නාමයෙන් බැහැරව ධර්මපාල නාමයෙන් හැඳින්වෙමින් “ශ්‍රී මත් අනගාරික ධර්මපාල” නමින් ලෝකප‍්‍රකට ශ්‍රේෂ්ට නායකයා වූයේ ය.


පිටකොටුවේ ශාන්ත මේරි, කොටහේනේ ශාන්ත බෙඩනඩික්ට්, මෝදර ශාන්ත තෝමස් ආදී විදුහල් තුළින් අධ්‍යාපනය ලබමින් කිතු දහම පිළිබඳව මනා අවබෝධයක් ලැබීය. සෙනසුරාදා දිනයන්හි කොටහේනේ දීපදුත්තාරාමයට ගොස් වාදීහසිංහ මොහොට්ටිවත්තේ ගුණානන්ද ඛ්ඹ්මිපාණන්ගේ ව්‍යක්ත දේශනවලට සවන් දෙමින් කිතු දහමත් බුදු දහමත් අතර වෙනස මැනවින් තේරුම් ගත්තේ ය.


පිටකොටුවේ පුස්තකාලයෙන් සිය දැනුම පුළුල් කර ගත් ඔහු අනුන්ට නොකළ හැකි දේ කරන්නට අනුන් නොයන මඟ යන්නට තැත් කළ එඩිතර තරුණයකු විය. ඉංගී‍්‍රසි භාෂාව ප‍්‍රගුණ කළ ඩේවිඩ්, රජයේ ලිපිකරුවකු බවට පත් ව කටයුතු කළේ ටික කලකින් සම්බුද්ධ ශාසනයේ අභිවෘද්ධිය තකා කටයුතු කිරීමේ අවශ්‍යතාව සිය මවුපියනට ලියා යවමින් රැකියාව ද අත් හරිමින් ධර්මපාල යන නාමය ගනිමින් ලෝකසත්වයාගේ යහපත සඳහා සිය ජීවිතය කැප කළේ ය.


වර්ෂ 1880 මැයි 17 වන දින එතුමන්ට ජීවිතයේ වැදගත් දිනයක් වූයේ එතුමාගේ ගමන්මග හා දැඩිව බැඳුණු සෙන්පති ඕල්කට් තුමා හා බිලැට්මිස්කි මැතිනිය ගාලු වරායෙන් ලංකාවට සම්ප‍්‍රාප්ත වීමය.
ඕල්කට්තුමා බෞද්ධාගමික ප‍්‍රබෝධය පිණිස රටපුරා කළ සංචාරයේ දී ඔහුගේ ඉංගී‍්‍රසි කථා සිංහලට පරිවර්තනය කිරීමේ කාර්යට ඉදිරිපත් වූයේ ඩේවිඩ් හේවාවිතාරණ තරුණයා ය.


බුද්ධගයා ශුද්ධ භූමිය හින්දුන් විසින් අත්පත් කොට බුදු රූ ඇතුළු බෞද්ධ වස්තූන්ට කළ හානිය, නිග‍්‍රහය ධර්මපාලතුමා තුළ සංවේගය උපදවන්නක් විය.
1891 මාර්තු 18 දින කල්කටාවට පැමිණි බුරුම බෞද්ධයන් බුද්ධගයාව බේරා ගැනීමට පොළඹවා ගනු පිණිස එතුමා බුරුමය බලා පිටත් විය. 1891 මැයි 31 විද්‍යෝදය පිරිවෙණේ බුද්ධ ගයා මහා බෝධි සමාගම ඇරඹුයේ බුද්ධගයාව බේරා ගැනීමේ ජාත්‍යන්තර උද්ඝෝෂණයක් ඇරැඹීමට ය. 1891 ජූලි 17 බුද්ධගයා ධර්මදූත සේවයේ නායකයා ලෙස ඉන්දියාවට ගොස් එහි බුද්ධගයා ජාත්‍යන්තර බෞද්ධ සාකච්ඡාවක් කැඳවීය. කල්කටා මහා බෝධි සමාගම ඇරැඹූ එතුමා 1891 මැයි මස මහාබෝධි සඟරාව, ඇරැඹීය. ලොව තවත් රටවල මහා බෝධි සමාගම් ද පිහිටුවීය. 1893 සැප්තැම්බර් මස චිකාගෝ නුවර ජගත් දෘෂ්ටි සම්මේලනයට සහභාගිව කළ දේශනය අපරදිග බුද්ධිමතුන්ගේ සිත් සතන් බුදුසමය වෙත නැඹුරු කරවීය. නොයෙක් රටවල සංචාරය කළ එතුමා ජපානයේ දී මහත් හරසරින් පිළිගන්නා ලද්දේ පස්වසරක්ම එහි ධර්ම ප‍්‍රචාරයේ නියැලුණේ ය. ලක්දිව පුරා සංචාරය කරමින් සිංහල බෞද්ධයන් පුබුදු කළ එතුමා නිදා සිටි සිංහලයාගේ, බෞද්ධයාගේ ආත්ම ශක්ති අවදි කිරීම අතිශය වැදගත් කරුණක් විය.


1915 සිංහල මුස්ලිම් අරගලය නිසා වූ නොසන්සුන් වාතාවරණය ධර්මපාලතුමාගේ ධර්ම ප‍්‍රචාරක කටයුතු වලට බාධාවක් විය.


1906 ඇරැඹුණු “සිංහල බෞද්ධයා” පත‍්‍රය ද මෙකල නතර විය. 1915 ජූනි මාසයේ දී එතුමා කල්කටාවේ දී සිරභාරයට ගන්නා ලදී. 1922 දී යළි සිංහල බෞද්ධයා ඇරැඹුණු අතර, ලංකාවේ බෞද්ධයන් නගා සිටුවමින් ජාතික, ආගමික, සාමාජික, සංස්කෘතික ප‍්‍රබෝධයට ඇප කැපවෙමින් පුරෝගාමී වූයේ ය. 1931 දී අවසන් වරට ලංකාවෙන් පිටවී ගිය එතුමා 1931 ජූලි 13 දින බරණැස ඉසිපතනාරාමයේ දී සිරි බෝරුක්ගමුවේ රේවත හිමියන් වෙතින් සිරිදේවමිත්ත ධම්මපාල යන නමින් පැවිදි බිමට පත්ව 1932 දී උපසම්පදාව ද ලැබීය. 1933 වන විට ශරීර ශක්තිය දුර්වල නමුත් බුද්ධගයාව බේරා ගැනීමේ කටයුතු පිළිබඳව කි‍්‍රයා කළේ ය. 1933 අපෙ‍්‍ර්ල් 29 දා මේ ශ්‍රේෂ්ඨ පුද්ගලයා මෙලොවින් තුරන්වූයේ තථාගත ධර්මය ලොව ප‍්‍රචලිත ඛ්ලම සඳහා මතු යළි උපදින්නෙමිය යන උත්තරීතර අදහස ද ඇතිව ය.


කල්කටාවේ අග‍්‍රවිනිශ්චකාර ශ්‍රීමත් මහ්මථනාථ මුඛර්ජි මහතා ධර්මපාල තුමාගේ ධර්ම ප‍්‍රචාර සේවාව ධර්මාශෝක රජුගේ ධර්ම ප‍්‍රචාර සේවයට පමණක් දෙවැනි යැයි සඳහන් කරයි.


සමාජය සකස් කරන්නට ධර්මපාල තුමා මුළු රටපුරාම ගියේ ය. “රහමෙර පානය කරන්න එපා ගෙරි මස් කන්න එපා” කියමින් රට පුරා යමින් ජන හදවත් අවදි කළ එතුමා “ගොන්තඩියා, වල් බූරුවා” වැනි ආමන්ත‍්‍රණ යෙදුවේ හුදෙක් මිනිසුන් ගැන කරුණාව නිසාම ය. යුරෝපීයයන්ට බියෙන් මුළුගැන්වුණු සිංහල ගැමියා තුළ තිබූ එම බිය තුරන් කිරීමට ධර්මපාල තුමා උපක‍්‍රමශීලීව කටයුතු කළේ ය. මත්පැන් පානයෙන් රට විනාශ වී යෑම ගැන රටවැසියන්ට දැඩි ලෙස අවවාද දුන් එතුමා සුරා යකාගෙන් මේ පින්වත් දිවයින බේරා ගත යුතු යැයි හඬ නැංවීය.


අන්ධ ලෙස බටහිර අනුකරණය කිරීම ගැන සිංහලයන්ට දොස් පැවරූ එතුමා ජාතික සිරිත් විරිත් වල අගය පෙන්වාදුන්නේ ය. ඇඳුම්, පැළඳුම්, චාරිත‍්‍ර, වාරිත‍්‍ර, කෑම බීම මේ ආදී සෑම කරුණක් ගැනම පෙන්වා දුන්නේ ය. ජාතියක් ලෙස නැඟී සිටීමට අවශ්‍ය දේශීය කර්මාන්ත ව්‍යාපාර ගැන පැවසූ එතුමා විවිධ කර්මාන්ත පුහුණුව සඳහා සිංහලයන් ජපානයට පිටත් කරලීය. පේෂ කර්මාන්තය ආදී කර්මාන්ත ඇරැඹීමට එතුමා මුල් විය. ජාතික අර්ථකථනයක් ගොඩ නඟා නැගීමට එතුමා මහත් සේ දායක විය.


එතුමාගේ සටන අංශ රැසක් කරා පැතිර ගියේ ය. ආගමික අංශය එහිදී ඉහළින්ම කැපී පෙනිණි. අධ්‍යාපනය ලැබීමේ උවමනාව ජාතිකත්වය අධිරාජ්‍ය විරෝධී ආකල්ප ඒ අතර ප‍්‍රමුඛ විය. අදට වඩා බෙහෙවින් වෙනස් වූ යුගයක එතුමා තම අදහස් කි‍්‍රයාත්මක කරන්නට පුදුමාකාර ප‍්‍රයත්නයක් දැරී ය. දූරදර්ශී විචක්ෂණ නුවණින් කි‍්‍රයා කළ මේ උදාරතර ශ්‍රේෂ්ඪ සිංහලයා, නොවන්නට අද දඹදිව බෞද්ධ උරුමය ලොවටම අහිමි වනු නියත ය. ධර්මාපාපතුමාගේ මහත් වූ සේවය අගැයීමට එය පමණක් වුවද සෑහේ. සිංහල ජනතාවට, ශ්‍රී ලාංකික ජනතාවට පමණක් නොව ලෝක ජනතාවට අත්‍යුදාර මෙහෙයක් ඉටු කළ මෙම ශ්‍රී ලාංකික යුග පුරුෂයා ලෝක බෞද්ධ ජනතාවටම සේවය කළ ශ්‍රේෂ්ඨ පුද්ගලයකු ලෙස සැලකිය හැකි ය.

මා අද තනිකර පුහු මිනිසෙක් විය ලෝකය හමුවෙහි නැති තත්තේ


බලාපොරොත්තුවෙ සිතුවිලි වැල් සුරතලයෙන් එහෙ මෙහෙ පැන යද්දී

අලුත් ලෝකයක ඉරියව් අතරේ මගෙ පරිසරය ම නැළැවෙද්දී

දෙහදක් අතරේ ගොඩ නැගූණු අදහස් මන්දිරයක් මෙන් බැබළෙද්දී

සැකයක් දුටුවෙමි ඔබ හිනැහෙන විට අදහා ගනු බැරි ලෙස සිද්දී




කොතැනක සිට මේ සැකයට තුඩු දෙන දේවල් ආවද නැත දන්නේ

නොපුරුදු නොම දුටු තැන්වල වෙහෙසව සොයමින් අද මා ළත වන්නේ

පලක් වේද එනමුත් නොම දන්නෙමි ලෝකය නැත තව අඳු නන්නේ

උපදින සිතුවිලි තිඹිරි ගෙයි ම මිය යන්නට එහෙයිනි සැර සෙන්නේ




මෙතුවක් කල් මා ඉපැයූ වස්තුව පොදි බැඳ ගෙන මේ මග ආවේ

එය දැන් කොතැනක තැබුවද නොදනිමි මතකය වෙත තාමත් නාවේ

බලාපොරොත්තුවෙ සිතුවිලි මෙතනින් අහවර වී යන බව සීවේ

සැකය ඔබගෙ හෙළු බැල්මෙහි කැටිවුණ මගෙ දෙනුවන අඩපණ වූවේ



සිනාවෙන්න මට නැහැ කිසි බලයක් කඳුළු කැටයි ජය අර ගත්තේ

කාලයෙ වැලි කඳු අවහිර කරමින් තව තව උස් වෙයි හැම පැත්තේ

මා අද තනිකර පුහු මිනිසෙක් විය ලෝකය හමුවෙහි නැති තත්තේ

වස්තුව මා සතු ඇස් බැන්දුමකින් වාගෙයි ඔබ අරගෙන ඇත්තේ

Tuesday, September 22, 2009

වසරේ දැවැන්තම පරිගණක තාක්ෂණ ප්‍රදර්ශනය

MINI INFO TEL KURUNEGALA 2009


MINI INFO TEL KURUNEGALA 2009


අගනුවරින් පිටත පැවැත්වෙන වසරේ දැවැන්තම පරිගණක තාක්ෂණ ප්‍රදර්ශනය 2009 සැප්තැම්බර් 26 සහ 27 යන දිනයන්හීදි කුරුණෑගල සාන්ත ආනා විදුහලේ දී පැවත්වේ.

සංවිධානය 99 ආදි ශිෂ්‍යය කණ්ඩායම.






වැඩි විස්තර සඳහා අමතන්න

“නෙළුම්/මධුසලා” SLCVE- 011-2665262,011-4713822.

“සරත්” 0772447526
“නව්ෂාඩ්” 0777206010


Thursday, September 17, 2009

‍ඉවසා දරා ගැනිම හා තොප්පිය හරි නම් දා ගැනීම


ඔ‍‍‍බේ වැරදි පෙන්වා දෙනවට ඔබ අකමැතිද ? ඔබ ඵය නුරුස්සන්නේද ? ඵසේ නොසිතන්න. ඔබේ වරදක් යම් කෙනෙකු පෙන්වා දෙන්නේ නම් ඵය අගේ කොට සලකන්න. කවදා හෝ කවර වෙලාවක හෝ වරද වටහා ගතයුතු වෙයි. ඔබට ඉන් පලා යාමට නොහැක.

අනුන් පෙන්වාදෙන වරද නුරුස්සන්නේ නම් ඔබ පළමුවෙන් ම කළ යුත්තේ ඔබ ඔබේම වරද සොයා ගැනීමය. මම උදා හරණයක් පෙන්වා දෙන්නම් ලිවීමට දක්ෂ ඇය කවි කෙටි කතා ලියනවා මම ඵ්වා අගේ කරනවා ඇය ලියන කවි , කෙටිකතා වල වරද මට නම් පේන්නේ නැහැ ඵහෙත් ඇය ඵ්වා ඵකින් ඵක කියවලා ඵ්වායේ වරද මට පෙන්වා දෙනවා. ඵ් වරද නිවැරදි කරමින් ඈ යළි යළිත් ඵ්වා ලියනවා.

ඇයට ඇත්තේ පුදුම ආත්මශක්තියක්. ඇගේ වරද ඇය විසින්ම පිළි අරගන්නා නිසා වරදක් වෙන කෙනෙකු පෙන්වා දුන්නත් පිළිගැනීමේ ශක්තියක් ඇයට තියෙනවා.

කෙනෙකුගේ හපන් කම් හෝ දක්ෂතාවයන් අගේ කරන අතරම , යම් කිසි වරදක් ඇත්නම් ඵය පෙන්වා දීමත් ඵ් වගේම උතුම් ගුණංගයක්. ඵය ඵම පුද්ගලයාට කරන සේවයක්.

අන් කෙනෙකුගේ ගැන දොස් විවේචනයක් නොමැතිව තමාට අංගසම්පුර්ණ කෙනෙකු විය නොහැක. ඵ් නිසා ගුණ දොස් විවේචන තමාගේ සුභ සිද්ධිය තකා කෙරෙන්නක් ලෙස සලකන්න.

තමාට තමාගේ වරද නොපෙනේ. ඵ් තව කෙනෙකු සිතන ආකාරයට තමාට සිතීමට නොහැකි නිසාය ඵ් නිසා හට ගන්නේ පරස්පර විරෝධ ගැටුමකි. අපි බෝ හෝ දෙනා අප සතු දුර්වලතා වටහාගන්නේ නැත. අප වැඩියෙන් කැමති වන්නේ අනුන්ගේ වැරදි හුවා දැක්වීමටය. ඵහෙත් අපි අපගේ වැරදි අවබෝධකර ගන්නා තුරු අපට ශක්තිමත් විය නොහැකිය. ඵය අපි හොදින් සිහිපත් කරගතයුතු සත්‍යයකි.

හොදම විසදුම නම් පලමුව විවේචනය කරන්නා හදුනා ගන්න !








ඔහු හො ඇය අදාල කරුන හරිහැටි නොදැන සෙස්සන් ඉදිරියේ වීරයකු වන්නට උත්සහ කරන්නේ නම් ඵම විවේචන පුස් වෙඩිල්ලක් ලෙස සලකන්න. මතක තබා ගන්න ඌරෙකුට තවත් ඌරෙකු වලක් හාරා දෙන්නේ නැත. ඵ වල් ඌරාගේ හැටිය.

ඵ් හෙත් ඵ විවේචන සවධානව අසා සිටින්න. ඵ් විවේචනය කරන්නා සියලු දේ දන්නා බව අනුන් ඉදිරියේ රගපාන්නේ ඔහුට වඩා දන්නා අයකු මේ සමාඡයේ නැති බව පෙන්වීමටය නැති නම් විවේචනය කිරිම ඡන්ම පුරුද්දක් කර ගත් අය මෙවැනි විවේචන කරති. ඔහුගේ අඩුපාඩු ඔහුට පෙනෙන්නේ නැත ඵ් හැටිය. ඔවුන් හට අනුකම්පා කරන්න මන්ද මෙය හීනමානයෙන් පෙලෙන්නන්ගේ හැසිරිමකි නැති නම් මේය ඵක්තරා මානසික රෝගයකි.

තව කෙනෙකුගේ අදහස් නොවිමසා කෙනෙකුට ඡීවත් විය නොහැක. කෙනෙකුගේ දියුණුව රදා පවතින්නේ තමා කෙරෙහි අන්‍යයන් දරණ විශ්වාසය මතයි තමා කෙරෙහි විශ්වාසයක් ඇතිකර ගැනීමට තමා සතු වැරදි සොයා බලා නිවැරදි කරගතයුතුය.

ඔබ යම් තැනක සේවය කරන්නේ නම් ඔබේ ප්‍රධානියා පෙන්වාදෙන වරද පිළි ගැනීමට ශක්තියක් ඔබ තුළ තිබිය යුතුය. ඵම වරද පිළිගෙන නිවැරදි කරගැනීමේන් ප්‍රධානියාගේ සිත් දිනාගත හැක.


‍අද බොහො දෙනා ඡිවත් විමට හුරුවී ඇත්තේ ආකුල ව්‍යාකුල මනසකිනි. නිතර කොපයට පත්වන. වෛරය පෙරෙන මනසක් තුළින්ය. මතක තබා ගන්න. මිනිසුන් වශයෙන් අපට මහා ලොකු කාලයක් ඉතිරි වී නැත. මිනිසකුගේ ආයු කාලය අවරුදු 70 ක් ලෙස උපකල්පනය කළද අප ඡිවිත කාලයෙන් දැන් සැළකිය යුතු කාලයක් ගෙවී ගොස් ඇත.


මේ විරල මිනිස් බව ලබා උපන් අපි සර්වසම්පූර්ණ නොවන්නෙමු. අපි අතර වැරදි තිබේ. කවුරුන් අතින් වුවද වැරදි සිදුවේ. ඵම නිසා වැරදි පෙන්වා දුන් කළ ඵ් පිළිබද කනගාටු වීම මෝඩ ක්‍රියාවකි. විවේචනවලට නිර්භයව මුහණ දෙන ගමන් ඡිවිතය හැඩ ගසාගන්න. මිතුරු මිතුරියන් ගෙන් ඔබ පිළිබදවත් ඔබේ වැඩ පිළිබදවත් විමසන්න. විවේචන අගේකරන බව අගවන්න ඔබ වීවේචන නොරිස්සන බව වැටහුනවිට අන් අය ඵ්වා හෙළි කිරිමට මැලිවනු ඇත ඵය ඔබේ දියුණුවට බාධාවකි.

කෙනෙකු කරන විවේචනයක් ඇසීමෙන් සිත් තැවුලට පත් නොවන්නේ යැයි කීම බො‍රුවකි. ඵසේ වුවද ඵය ඉවසීමෙන් යුතුව අසන්න වේදනාවෙන් වුවද වරදක් ඇත්දැයි බලා ඵය නිවැරදි කරගන්න උත්සහ ගන්න.

විවේචනය අසා ඉවසීමෙන් ක්‍රියා කරන්නේ නම් ඡය ගන්නේ ඔබයි.

Friday, September 11, 2009

'' මම දැන් හෙළුව රැකගෙන බස්වහර සකසමි’'


මාගේ පසුගිය එදා ඇය සමග සිනමා ශාලාවේදී ලයිට් නිවනකල් බලා සිටි මම. ලිපිය පිළිබඳ බෝහෝදනා අදහස් දැක්වු අතර කිහිප දෙනෙක් ඊ මේල් මගින් දන්වා තිබුණේ මා සම්මත සිංහල නීතිය උල්ලංඝණය කර ඇති බවය. සම්මත සිංහල නීතිය ක්‍රියාවේ යෙදවීමට අල්ලා ගත හැකි එකම සුදුස්සිය ලෙස මට පෙණුණේ සිංහල භාෂාව පිළිබඳ බි ඒ ගෞරව උපාධියක් ලබාගෙන සිටින අපේ ආච්චීය. පසුගිය අමිහිරි සිදු වීමක් නිසා ඉන් පසු කිසිම දවසක ඈය හමු නොවීමට මා සිතාගෙන සිටි නමුත් මෙම හේතුව නිසා මම යළිදු ඇය හමුවීමට ගියෙමි.

ස්වාභාවික සැකයෙන් හා ආරූඪ කර ගත් සිනහවෙන් යුතුව ඔතොමෝ මා පිළි ගත්තේය.

'උඹට පුතේ තවම රස්සාවක් හම්බු උනේ නැද්ද'

'රැකියාවකින් කවර සැපතක් ලැබේද' මම දැන් හෙළුව රැකගෙන බස්වහර සකසමි’

'ඇයි පුතේ උඹ හෙළුවෙන් කීවේ ?

අදින්න ගන්නවත් නැද්ද ?

නැත මා ලියැනුයේ ද කියනුයේද හෙළුවෙන් පමණි.

'චී පුතේ හෙළුවෙන් ද'

'ඔව් හෙළුවෙන්. ඒ කියනුයේ හෙළ බසින්'

'උඹ ඉස්සර වගේ නොවේ පුතේ සිංහලෙන් කතා කරපන්කෝ'

'එබැවන් සන් සඳ ලිගු විබත් සමස් පියවි පස කිරිය ලොප දෙස් අගම් පෙර රෑ දෙරූ පෙරලි වැඩි අඩු නිපා නියම් අනියම් අවිදුමන් විදි වී විසි වෑදෑරුම් සපයා'

' පුතේ'

'ඔව්'

සම්මත හෙළ බසේ වියරණ රීති තොප දන්හුද. පණකූරු පසෙක් එදා ලුහුගුරු බෙයින් දස ගතකරුද වේ විස්සෙක්.වහරට යුහු සිය බස'

'අනේ අප්පෝ' 'යසට හිටිය අපේ කොල්ලට පෙරේතයෙක් ද කොහෙද වැහිලා
‘මොකක්දෝ බාසාවකින් කතා කරනවා යන්න ඕනා ගුරුන්නාන්සේට කියලා නූලක් මතුරවාගෙන එන්න’

ආච්චී මිදුලට බැස්සාය,

මට දෙලෝ රත්විය.

'නෑ නෑ ආච්චී මට හොඳයි කිසිම අමාරුවක් නෑ'

අන්න ඔහොම සිංහලෙන් කතා කරපන්කො'

ආච්චී නැවතුණාය.

'ආච්චී සිංහල දන්වද'

'උඹ මගෙන් අහන දෙයක්'

' නෑ ආච්චී මේ ඊයෙ පෙරේදා අලුතෙන් නීතියක් දාලා තියෙනවා සිංහලෙන් ලියන්න.
ඒ විදියට තමා අපි ලියන්න පුරුදු වෙන්න ඕනේ'

ඇයි බොලේ මෙච්චර කාලාන්තරයක් අපි ලිව්වේ සිංහලෙන් නෙමේයිද ?
“ සිංහලෙන් තමා නමුත් ආච්චී ”

අපෙ එක එක පණ්ඩිතයෝ තමන්ට හිතෙන හිතෙන හැටියට වරද්ද වරද්ද සිංහල ලියන්න පුරුදුවෙලා අපේ භාෂාව දැන් කැඳ හැලියක් වෙලයි තියෙන්නේ. ව්‍යාකරණයේ කිසිම පිළිවලක් නැහැ. වෙන භාෂාවල එක්තරා සම්මත ක්‍රමයකටයි ව්‍යාකරණ යොදන්නේ. ඉතින් අපේ භාෂාවේ එහෙම සම්මත ක්‍රමයක් නැති හින්දා දැන් ආණ්ඩුවෙන් ලෝ එකක් පාස් කරලා තියෙනවා මෙන්න මේ විදියට මිසක් වෙනවිදිහකට ලියන්න එපා කියලා.

එහෙම නොලීවොත් හිරේ යන්න වෙයිද පුතේ ?

“ නැත්තන් මොකටද නීතියක් හදලා තියෙන්නේ ’’

" අනේ පුතේ එහෙනං මටත් උගන්නපං ඔය සිංහල මොන සිංහලද පුතේ ඕවාට කියන්නේ "

" සම්මත සිංහල "
“ එහෙනං මං හිතන්නේ මේ මහා සම්මත රජ්ජුරු වන්ගෙ කාලේ සිංහල වෙන්න ඇති.

අනේ පුතේ උගන්නපං ”

“ මට බෑ ” මම ගණන් ඉස්සුවෙමි’’

“ උඹ කැමතිද පුතේ මේ නාකි ගෑණියක් හිරේට යනවට උඹටමනේ අවනම්ඹු අනේ රත්තරන් පුතේ මටත් උගන්නපන් ඔය සම්මත රජ්ජුරුවන් ගේ සිංහල ආච්චි මා ඉදිරියෙන් වාඩි වූවාය.මම ඇයට සිංහල ඉගැන්වීමට පටන් ගත්තෙමි.

පාලු අම්බලමේ වළං බිදීමට කවුද බය ?

“ ආච්චී කැමති මිශ්‍ර සිංහලටද අමු හෙළුවටද”




මිස්සර සිංහල හොදයි පුතේ ඉන්න මං එක උගන්වන්නම් අනේ පුතේ ප්‍රයෝග නං එපා

“ ආච්චි ස්වර ව්‍යංජන දන්නවද”

'ඔව් ඔව් මං කොච්චර වෑංජන උයල තියෙනවාද ලොකු හාමුදුරුවෝ අදත් මතක් කළා' පොළොස් ඇඹුල් වෑංජනේ හොඳට තිබුණ කියලා'

'එතකොට සන්ධි' '

‘ හන්දි වෙදකම උඹල සීයා නං හොදට දැනගෙන හිටියා'

' එතකොට ධාතු ප්‍රකෘති’

මගේ ඉසේ කෙස්ගානට මං ධාතු වන්දනාමාන කරලා තියෙනවා '

' මං ඇහුවේ සිංහල ශබ්ද වල නිධානය ' ' ඔව් ඉතිං ධාතු නිධන් කරල මිසක් තියන්න බෑනේ පුතේ '

' හොදයි ආච්චි දන්නවද ලිංග භේදය ගැන ''

ඔය කියන්නේ ඉස්පිරිතාලේ ගෑණු වාට්ටු පිරිමි වාට්ටු වෙන් කරල තියෙන එක නේද පුතේ '

' නෑ ආච්චි දැන් අපි කියමු මිනිහා ගස කපයි කියල අන්න එතන මිනිහා පුරුෂ ලිංගේ '
' ඔතන විතරක් නෙමේ පුතේ කොතනත් මිනිහා පුරුෂ ලිංගෙ තමා ' ආච්චි ලැජ්ඡාවෙන් යුතුව කීවාය. '

නෑ ආච්චි ව්‍යකරණවල තියෙනවා ලිංග තුනක් ස්ත්‍රී ලිංග පුරුෂ ලිංග නපුංසක ලිංග කියලා ' ' අනේ පුතේ ඔය ඕන නැති දෙවල් අදින්න එපා

නපුංසකයෝ ගැන මම අහලා නං තියනවා ඕවා බොරු වෙන්න ඇති ' ' හොදයි එහෙනං දැන් අපි වාක්‍යයක් අරගෙන බලමු ගැහැණිය සැමියාට බත් බෙදයි. මේක වර්තමාන ප්‍රථම පුරුෂ ක්‍රියාවකින් යුතු වාක්‍යයක්. ' ඒ කියන්නේ ගැහැණිය වර්තමාන ප්‍රථම පුරුෂයට බත් බෙදයි කියන එක නේද පුතේ '

'මම ඇයට සැළකුවෙමි කියන වාක්‍යය අතීත කාල උත්තම පුරුෂ එකක් '
' ඉස්සර කාලේ එහෙම උත්තම පුරුෂයෝ හිටිය ගෑණුන්ට හොදට සලකපු ඒ කට දැන් තුඃ නොදකින් එතකොට මේ වාක්‍යය අනාගත කාල උත්තම පුරුෂයට ගත්තාම
යෙදෙන්නේ මෙහෙමයි. මම ඇයට පහර දෙන්නෙමි '
චි පුතේ ඒක උත්තම පුරුසයෙකුගේ වැඩක් ද

මම කිව්වේ අනාගත කාලයේ අනාගතයට නෙවෙයි නොනගත කාලයටවත් ඕවා හොද නෑ පුතේ
එතකොට ආච්චී අකර්මක ක්‍රියා විශේෂයක් තියෙනවා ඔහු මිය යයි කියන එකට කර්මයක් නෑ ව්‍යාකරණ අනුව
එහෙනං පුතේ වියාකරණෙ බුද්ධ ධර්මෙටත් විරුද්ද දෙයක්නේ කරුමයක් නැත්තං මැරෙන්නේ කොහොමද
කර්මය යෙදෙනවා මේ හෙම තැන්වල මිනිහා ගැහැණිය මරයි
ඕව් එක නං ගෑණිගේ කරුමේ

පණ්ඩිතයා සිංහල භාෂාව මරයි කියන එක වර්තමාන කාලයට අයත් ක්‍රියාවක්
මං හිතන්නේ පුතේ ඒනම් කලියුග කාලයට අයිති වැඩක් කියලයි ඊලගට අපි ඒක වචන බහු වචන බලමු මම පොරොන්දු ඉටු කරමි කීවොත් ඒක වචන ඔව් මොනවා හරි එක වචනයක් තියන එක නේන්නං වැදගත් කම 'එතකොට ආච්චි බහු වචනයට අපි නිදර්ශනයක් අරන් බලමු ගොන්නු තණකති 'මොනවා' 'ගොනා තණ කයි ' කියන එක බහු වචනයට හැරෙව්වාම ගොන්නු තණ කති ආච්චී' 'නවත්තපං හරුප කියන්නේ නැතුව. තෝ මගේ වයස ගැනවත් බලලද ඔය ඕන නැති දේවල් කියන්නේ' ' මම කිවේ බහු වචනෙන් ගොනා ' ' නවත්වපිය තොගේ බහු වචන ගොනා ආච්චී එහෙනම් සම්මත සිංහල ඉගෙන ගෙන ඉවරයි '

තොගේ ඔය අසම්මත සිංහලේ නැතුවට මංදන්න සිංහලේ මට හොඳටම ඇති මං කියන එක තොට තේරෙනවා නං ඒක තමා බොල ව්‍යාකරණේ. මහා සම්මත රජ්ජුරුවන්ගේ
සිංහල උනත් මොටද බොල තොටයි මටයි තේරෙන්නේ නැත්තං'
'මේ ආච්චී මේ ආණ්ඩුවෙන් නියම කරපු සිංහල අපි ඒක ඉගෙන ගන්න ඕනෙ.
'හොඳයි බොල ඊළඟ සැරේ වෙන ආණ්ඩුවක් බලේට ආවොත් එතකොට තවත් අමුතු සිංහලයක් ඉගෙන ගන්නද තෝ මට කියන්නේ '
' ඒක මං දන්නේ නෑ '
'දන්නේ නැත්තං පල '
මම ආවෙමි.
නිවැරැදි කිරීමක්
1966 රිවිරැස පුවත් පතේ පලවූවක් බව තමා දැන ගන්න තියෙන්නේ ලියපු කෙනානම් හරියටම කියන්න දන්නැහ.

Sunday, September 6, 2009

එදා ඇය සමග සිනමා ශාලාවේදී ලයිට් නිවනකල් බලා සිටි මම.


මගේ භාර්යාව සහ මා විවහ ජීවිතයට ඈතැළු වූයේ එකම දවසේය. අප දෙදෙනා කසාද බැඳ අදට හරියට අවුරුදු හතකි.ළදරුවන් පළමුව දණගා දෙවනව පා තබන්නාක් මෙන් අපි දෙදෙනා පළමුව ආදරය ඉදිරියේ දණගසා දෙවනුව විවාහ ජීවිතයට පා තැබුවෙමි. දණගෑමට පෙර බඩගාන දරුවෙකු මෙන් විවාහයට පෙර මාද ඇගේ නිවසට බඩගෑ වාර අනන්තය. එහෙත් ඇය කැන්දාගෙන ආපසු ඇගේ මව මා දිහා බලන්නේ වත් නැත අපේ අම්මා ඇය දෙස බලන්නේවත් නැත.එදා ප්‍රේමසහරාවේ මංමුළා වී සිටි අපි දෙදෙනා දැන් විවාහය නැමති ක්ෂේමභුමිය අතහැර යාමට නොහැකිව දුක් වෙමු.

අපි දෙදෙනා ප්‍රේමයේ මල් පල නෙළුවෙමු. එයින් තුන්දෙනකු කොල්ලන් වන අතර හතර දෙනකු කෙල්ලන් වීමට තරම් අපේ විවාහය සාර්ථක විය.මා මේ ලිපිය ලියන අවස්ථාවේ ලොකුම එකා දොරට තට්ටු කරමින් සිංදුවක් ගායනා කරයි. දෙවැනි එකා මා ලියන දෙයට හොට දමයි තුන්වෙනි එකී හොටු පෙරාගෙන අඩන්නීය.හතරවන එකී අපෙ මහ එකීගේ රෙද්දක් ඇදීමට උත්සාහ කරයි. පස්වැනි එකා හයවෙනි එකීගේ පිට උඩ අලියා යන අතර ඒකී නලාවක් පිඹීමින් ගේ හැමතැනම සංචාරය කරන්නීය.

හත්වැනී එකී නින්දෙන් අවදිවී කිරි ඉල්ලා අඩන අතර මගේ භාර්යාව ටොක ටොකගා පිටිකිරි හදන්නීය.ටොමියා කාටදෝ බුරයි. බළල් තඩියා මගේ කකුලේ ඇතිල්ලෙමින් "ඤාව් ඤාව්" ගායි. "සීනි ඉවරයි තේ කොළ ඉවරයි. පොල් නෑ මිරිස් නෑ ගෑස් නැතුව කොහොමද රෑට උයන්නේ" කුස්සියෙන් ඇසෙයි. "උළුකැටයක් පාත්වෙලා ගේ ඔක්කොම තෙමෙනවා මගේ කරාබුවේ ගලක් වැටිලා මං කොහොමද අදින්නේ" කුස්සියෙන් ඇසෙයි. ගෙදෙට්ටම වෙලා ඉන්නේ කඩෙ ගිහින් අඩුපාඩු ටික ගේන්නේ කවද්ද? මේ මිනිහා මොකෙක්ද මං දන්නේ නෑ…. කුස්සියෙන් ප්‍රශ්ණයක් නැඟෙයි. මම ලියන එක පැත්තක දමා එළියට ගොස් තාප්පයට හේත්තු වී කල්පනා කරන්නට වීමි.

කාලයාගේ ඇවෑමෙන් මගේ ජීවිතය හා තත්වය කොතෙක් දුරට වෙනස් වී ඇද්ද? එදා ගී කියමින් පෙම් සයුර කැළඹූ ඈ දැන් මට දොස් තබමින් ලුනු පොල්කට්ට කලතයි.එදා මගේ අත ගෙන සෙමින් සිපගෙන "අනේ සුදෝ මම ආදරේ" යයි කී ඇය අද මගේ පසුම්බිය දිගහැර හොරෙන් මුදල් ගෙන "මං නොවේ" යයි කියයි. එදා රත්තරං වස්තුව සහ බබෝ ආදි ආදර වචන වලින් මට සංග්‍රහ කළ ඇය දැන් මට කියන්නේ 'කොල්ලාගේ අප්පච්චී' 'මහ මිනිහා' සහ 'ඇහුණද' කීයාය

ඒ දවස්වල මා ඇය බැලීමට ගියේ චොක්ලට් හා කේක් අතේ ඇතිවය. අද මා ගෙදර එන්නේ කොකනට් හා පාන් අතේ ඇතිවය. ඒ දවස්වල මා වැරදීමකින් හෝ ඇය ගේ කකුල පෑගූ විට නෙත් අඩවන් කර කට කොණකින් සිනාසී මා තමා ළගට ඇදගත් ඈ අද මා වැරදීමකින් හෝ ඇයගේ කකුල පෑගු විට ' මේ මිනිහගේ ඇස් පොට්ට වෙලාද මන්ද? හෝ 'මෙතැන මන මාලකං කරන්න එනවද? හෝ කියාගෙන රවා බලමින් මා තල්ලුකර දමන්නීය.




එදා අප දෙදෙනා ගොඩ නැගු ප්‍රේම මන්දිරයේ දැන් අප දෙදෙනාටම ඉඩක් නැත. එහි දුව පැන සෙල්ලම් කරන්නේ අපේ දරුවන්ය. අප දෙදෙනා ගේ ප්‍රේම රාජ්‍යය දැන් ඒ දරු හමුදාව අතේය. එදා ප්‍රේම ගඟේ හැප්පි ගලා ආ ඒ ප්‍රේම ගීත වෙනුවට දැන් ජනප්‍රිය වී ඇත්තේ දරු නැළවිලි ගීතය. පොඩි එවුන් අපේ ප්‍රේම හතේ ටියුන් බස්සවා ඇත.

එදා අපි දෙදෙනා ප්‍රේම ලෝකයේ තනිවි පෙම් රැගුම් පෑවෙමු අද ඒවාට ඉඩක් නැත්තේ පොඩි එවුන් බලා සිටින නිසාය. පෙම් කරන දවස්වල නිකං සිටීමට බැරි නිසා අපි කාලය ගතකළේ මුහුදු වෙරළ,මල්වත්ත,ගං ඉවුර දිය ඇල්ල අසල. සත්වෝද්‍යනය සිනමා පෝලිම සහ පූජනීය ස්ථාන ආදී විනෝදය ගෙන දෙන තැන්වලය.අද අපට නොගිහින්ම බැරිව ඇත්තේ ඩිස්පැන්සරිය ඉස්කෝලය ජාතික පොල මාළු කඩය සහ උකස්බඩු ගන්නා තැන් ආදි සසර කෙටි කරන ස්ථාන වලටය.
අනේ ඔයා සුදු , රත්තරන් නිකං ඉන්නකෝ චී ඔයා හරි නරකයි,මං තරහයි, එපා දැක්කද, නෑ අනේ මං බොරුවට එහෙම කිව්වෙ අප්පේ තියෙන ආඩම්බරේ, අත ගන්නකො කමක් නෑ ඉතිං මට මොකෝ, මං ආසයි අයියෝ අපරාදෙනේ මට දුකයි ඔයා මහන්සි වෙනවට ආ, මේ, ආඳි වශයෙන් එදා ඇසුණු පෙම් වදන් වෙනුවට අද ඇසෙන්නේ අපච්චී මෙන්න මල්ලි ගහනව.ඇද්ද,ඌයි..යකෝ,හිටපන්,තොට කෝ මගේ පැන්සල ඇක්සැයිස් පොත මකන කෑල්ල මෙන්න නංගි චූකරා අන්න අතන කක්කිකරලා දෙයියෝ සාක්කි මං මැරෙයි, මේ හැතිකරේ මට යන්න තැනක් නැහැනේ, නෝදකින්! ආදී වශයෙන් තොරතෝංචියක් නැතිව ඇසෙන කන්දොස් කිරියාවය.

එදා ලියුම් වලට මුද්දර ඇලවූ මම දැන් කලිසමේ පැච් අලවමි. ඇය සමග සිනමා ශාලාවේදී ලයිට් නිවනකල් බලා සිටි මම දැන් ලයිට් බිල ගෙවමි. ප්‍රේම ලොවේ මාලිගා සැදු මම දැන් ගෙවල් කුලී ගෙවමි ලව් කළ මං දැන් පව් ගෙවමි පෙම් හසුන් ලියු පෑනින් මගේ දුක ලියමි.

Friday, September 4, 2009

සංසාර ගමනින් එතර වන්න පොඩි සාදු


පොඩි සාදු

ගං දැල බුදු කුටිය බෝ මලුව

සඳ එළිය...වන අරණ නිසසලයි

තව්තිසාවෙන් මිහි ලොව

බුදු පුදට එන

දෙවඟන පුදන පරසතු

මදාරා කඩුපුල් මලින්

බුදු කුටිය සුවඳයි...

ලොවක් නිදනා නිහඬ මැදියම

තුන් සිතම සිල් සුවදින් පහන් කර

පොඩි සාදු පාරමී දම් පුරයි….

තණ්හා රතී රගා රඟදෙන කෙළි මඩල

සම වැදුන උපශාන්ත වු

දැහැන් බිද දමන්නට

එපා පොඩි සාදු දැස් හැර බලන්නට

බැරි වේවි සතර වරිගෙට

නිවන් දකින්නට

සංසාර ගමනින් එතර වන්නට

"සදාකාලික තරුණයා" නිරතුරුවම ලෝකය දෙස අලුතෙන් බැලීම



මැද වයසට හෝ මහලු වයසට හෝ පිවිසි අප සෑම දෙනාම එක් අවධියක දී තරුණ වයසෙහි සිටිය නමුත් අප ඉතා වැඩි දෙනකුට එම කාල පරිචේදය අමතක වී යාම අභාග්‍යයට කාරණයකි.ඊටත් වඩා අභාග්‍යය වන්නේ තරුණ වයසෙහි දී ලෝකය දෙස බැලු බලාපොරොත්තුවෙන්,අලුත් විදිහට, ලෝකය දෙස නැවතත් බැලීමට වයසට ගිය අය සම්පූණයෙන්ම වාගේ අපොහොසත් වී යාමය.තරුණයන් තේරුම් ගැනීමට වයස්ගත වූවන් අපොහොසත් වන්නේ මේ හේතුවෙන්ය.

තරුණයාගේ අදහස් අලුත්ය,බලාපොරොත්තු වලින් ඔහුගේ සිත පිරී ඇත, ඉක්මනින් තමාත් සමජයත් අමුතු තත්වයකට පැමිණවීමේ ආසාව ඔහු තුළ දැඩිය.ඔහුට මහලු තැනැත්තා පැරණි අදහස් බදාගෙන සිටින්නෙකි,අනාගතය ගැන බලාපොරොත්තු වීම වෙනුවට යටගිය දවස සිහි කරමින් ජීවත් වන්නේකි,ඉක්මනින් තීරණයක් ගෙන ක්‍රියා කිරීමට අකැමති එසේ නැත්නම් අපොහොසත් යල් පැනපු නිරර්ථක පුද්ගලයෙකි.

තරුණයා තුළ පවත්නා මෙම විශ්වාසය ද දැඩිය.විශ්වාසයෙහි පවත්නා ඒ දැඩිකමත්,ගැටළුවක් දෙස නිවිහැනේ බැලීමට ඉඩ නොදෙන ඉක්මනත් නිසා තරුණයෝ ද වයස්ගත වූවන් තේරුම් ගැනීමට අපොහොසත් වෙති.වයස්ගත වුවත් තරුණයින්ට වඩා කෛරාටිකයින් වීම මහලු පරම්පරාව කෙරෙහි තරුණයින් තුළ අවිශ්වාසය ඇති වීමට තවත් හේතුවකි.තරුණ මහලු විරෝධය පවතින්නේ මෙරට පමණක් නොවෙයි.වෙනත් සමහර රටවල මෙය උග්‍රව පවතින්නකි.

තරුණ අය සහ මහලු අය යයි දෙපැත්තකට අදින අලුත් කොටස් දෙකකට අද මනුෂ්‍ය වර්ගය බෙදී සිටියි මෙය මනුෂ්‍යගේ යහපත පිනිස සිදු වූවක් නොවේ. තරුණ කාලයෙහි ඇතිවන නිර්භිතකම, ඉදිරියට යාමේ කැමැත්ත සහ ආත්ම පරිත්‍යගය ද මහලු වයසෙහි දී ඈති වන පළ පුරුද්ද, මුහුකුරා ගිය නුවණ සහ කලබල නොවී ගැටළුවක් දෙස බැලීමේ ඇති ශක්තියද මෙ භේදය නිසා අද බොහෝදුරට අපතේ යමින් පවතියි.

මෙය මනුෂ්‍ය වර්ගයාට දැරිය නොහැකි පාඩුවකි. එහෙයින් මෙහි විසදුමක් කෙසේ හෝ ඇතිවීම අවශ්‍යය. තරුණ පරම්පරාව සහ මහලු පරම්පරාව අතර භේදය පවතින්නේ ශාරිරික තත්වයේ පරතරය නිසා නොව සිතුම් පැතුම් අතින්,අදහස් අතින්,නිගමන අතින්,එම දෙපකෂය අතර පවත්නා පරතරය නිසාය. වෙන වචන වලින් කිවොත් දෙපකෂයේ දෘෂ්ටි නිසාය, තරුණයාගේ දෘෂ්ටිය මහල්ලාටත් මහල්ලාගේ දෘෂ්ටිය තරුණයාටත් නොගැළපෙන නිසාය.

මෙම හානිකර භේදය නැති කිරීමට සමර්ත වන්නේ තරුණයාවත් මහල්ලාවත් නොව වයසෙන් මිදුණු තැනැත්තාය.

වයසෙන් මිදෙන්නේ කෙසේද ? එය කළ හැකි දෙයක් ද ?

ශරිරය පරණ වීම වැළැක්විය නොහැකියි.එහෙත් ඒ සමග සිත පරණ විම අවශ්‍ය නැත.

සිත පරණ වන්නෙ,වයසට යන්නේ,දෘෂ්ටිය නිසාය. එහෙයින් දෘෂ්ටි වලින් මිදුණු තැනැත්තා වයසෙන් මිදුණු කෙනෙක් වෙයි.ඒ මිදීම මනුෂ්‍ය ජීවිතයේ ලාබාල අවස්ථාව හැරුණු විට තරුණ,මධ්‍යම,වයසක යන ඕනෑම අවධිය දි සිදු විය හැකියි.කිසිම වයස සීමාවකට හිමි වූ දෘෂ්ටියකින් නොබැඳුණු ඔහු තරුණයා දෙසත් මහල්ලා දෙසත් බලන්නේ එක ලෙස විවෘත වුණ මනසකින්ය.

එහෙයින් ඒ සියලු දෙනාම ඇති සැටියේ තේරුම් ගැනීමට පුලුවන්කමක් ඔහුට ඇති වන්නේය. එම නිසා තරුණයාත් මහල්ලාත් ඔහුට එකසේ රුචි වනු ඇත.

වයසෙන් මිදුණු තැනැත්තා ජීවිතයේ අවස්ථා නාමයකින් හැඳින් විය නොහැකියි නමක් දිය යුතුම වේ නම් "සදාකාලික තරුණයා" යයි ඔහුට කිව හැකි වන්නේය. තරුණයාගේ අලුත් ගතියත් වැඩිමහල්ලාගේ මුහුකුරා ගිය දර්ශනයත් ඔහුට ඇත්තේය.උසස් වීමේ ආසාවක් ඔහුට නැත. ඔහු කලබලකාරි තරුණයාගේ ද නැති වී ගිය ධෛර්ය්‍ය ඇති වැඩිමහල්ලාගේ ද එක සමාන මිත්‍රයෙකි.එහෙයින් ඔහු තරුණ වයසක පරම්පරා දෙක සම්බන්ධ කරන ඒදණ්ඩක් වන්නේය.

නිරතුරුවම ලෝකය දෙස අලුතෙන් බැලීමට සමර්ථ,මොහතින් මොහත අලුත් වන සිතක් ඇති,වයසෙන් මිදුණු,ටික දෙනෙකුත් හෝ යම් රටක ඇති වුව හොත්, ප්‍රබල සංවිධානවලින් සිදු කළ නොහැකි තරම් සේවයක් එම රටට ඒ ටික දෙනාගෙන් සිදු වනු නිසැකය.

Wednesday, September 2, 2009

ලෝකයේ බඩු හා අධික ජීවන වියදම


අධික ජීවන වියදම හා බඩු මිල අහස උසට නැගීම බොහෝ දෙනකුට රජය පෙරලා දැමීමට තරම් විපතකි. එහි හොද පැත්ත බලන්නට දන්නා අය හෝ හොද පැත්ත පෙන්වාදීමට ඉදිරිපත්වන අය අප අතර නැත ජිවන වියදම ඉහළ යෑම හරි හම්බ කිරිමට දුර්වල හා මහළු අයට මෙන්ම තම ආදායම මාසික වැටුපකට සීමාකරගෙන සිටින අයටද බලවත් කරදරයකි. බුද්ධිමත් අය ජීවන වියදම සමග සටන් කිරිම සදහා අතිරේක ආදායම් මාර්ග හා නිෂ්පාදනයන් වැඩි කිරිමට පෙළඹි සිටිති.

එම නිසා ඒ රටවල දියුණුවක් දක්නට ලැබේ.අප රටේ ඉහළපෙලේ ධනවතෙකුට මිස මාසයකට රු 15000/= පමණ ආදායමක් ලබන අයෙකුට ධනවත් රටකට ගොස් මාස කිහිපයක් ජීවත් විමට බැරිය.එහි අධික ජීවන වියදමක් හා උසස් ජීවන තත්වයක් ඇත.

උසස් ජීවන තත්වයක් ලබා ගැනිමට නම් අධික ජීවන වියදමක් දැරිය යුතුය. කැද උගුරක් බී හෝ අල්ල ලෙවකමින් කහට තේ එකක් බීමට අධික ජීවන වියදමක් අවශ්‍ය නැත. ධනවත් රටක පැමිණ පහසුවෙන් ලාබෙට ජිවත්වීමට අන් අයට බැරිවීම ගැන එමරටවල අය ඉතා සතුටුය. එම හේතුව තම රට අන් රටවලට වඩා පොහොසත් බව එයින් හැඟෙන බැවිනි.

කෝටිපතියන්ට වියදම් කරන්නට තරම් දේවල් ඈත්තේ කෝටිපති ධනවත් රටවල පමණය. දුගී රටවලදී ඔවුන්ට අතමිට දිගහැර වියදම් කිරීමට දේවල් නැත. ජීවන මිල ඉහළ යෑම පරිණාමය සදහා අවශ්‍ය අංගයකි. බඩුහා ආහාර මිල තුට්ටුවට දෙකට පහත බැස තිබූ කාලයේ රටේ දියුණුවක්ද නොවීය ගොඩනැගිලි,මංමාවත්,විදුලි බලය,පණිවිඩ යෑවීම ආදිය පැතිරෙන විට ඉඩම් මිල ඉහළ යෑම ඇතුළු සෑම අංශවලින්ම ජීවන වියදම ඉහළ යෑම සිදුවිය යුතුය.

අපි යම් යම් දේශපාලන පක්ෂ සමග වෛරයෙන්, ක්‍රෝධයෙන්හා ඉරිසියාවෙන් පසුවූ පලියට බඩුමිල ඉහළ යෑමෙන් ලෝකයේ ධනය දියුණුවී පරිණාමය වීම නතර නොවේ කලකට පෙර රු:10/=යම් දෙයක් මිලදී ගැනීමේ හැකියාව තිබුණි.අවුරුදු කීපයකට පසු රු:50/=හට එම රු:10/=තත්වය ලබුණි ඉන් පසු එම ස්ථානයට පත්වූයේ රු:100/=යිඅවුරුදු 30 පෙර රේඩියෝවක්,මෝටර් රථයක්,හෝ බයිසිකලයක් මිලදී ගැනීම සදහා තරමක ධනවතෙකු විය යතු වුයේය. අද ධනය ඊට වඩා පුළුල් වශයෙන් පරිණාමය වී බොහෝ දෙනෙකු ළඟ ඉහතකී භාණ්ඩ,උපකරණ හා වාහන පෙරට වඩා තිබේ.තව ඉදිරියට අද සිටින තත්වයට වඩා මිනිසුන් වැඩි දෙනකු ධනවත් වීම ස්වභාවික සිඬ්යකි.